Gruppetrening

På vår timeplan tilbyr vi både saltimer og sykkeltimer i gruppe. Vi har god variasjon, alt fra rolige timer til høyintensive timer. De rolige timene har mest fokus på trening av kjernemuskulatur, bevegelighet og pust mens høyintensive timer har fokus på å øke kondisjon og styrke.

Vi har benyttet oss av fargekoder for å katagorisere timenes innhold. Vi gjør oppmerksom på at noen av våre timer kombinerer flere fargekoder men er satt i en hoved katagori. Se under TIMEPLAN for oversikt over timenes fargekoder og når timene kjøres.

  • Gul= Harmoni- Rolige timer som skaper indre balanse.
  • Grønn= Energi- Kondisjon i fokus og timene er bygd opp med flere nivå.
  • Oransj= Kraft- Kraftfulle timer som er krevende og som fokuserer på styrke.
  • Blå= Core & Balanse- Timer som fokuserer på kjernemuskulatur og bedre balanse.
  • Lilla= Glede- Timer hvor du opplever glede gjennom bevegelse og musikk.

Dersom du er ny på en time må du gjerne si i fra til instruktøren, slik at du får den oppfølgingen og informasjonen du ønsker på forhånd. Da får vi også mulighet til å følge litt ekstra med!

Påmelding på grupper skjer via BOOKING på nettsiden vår. Dersom du trenger hjelp eller ikke har tilgang til internett må du gjerne ringe oss eller få hjelp i resepsjonen til påmelding.  

  • Corebar

    En morsom time koordinasjonsmessig hvor du trener kondisjon, styrke og balanse med hovedfokus på kjernemuskulaturen.

    Timen er delt i to med like lange sekvenser i kondisjon og styrke.

    Det vises tre forskjellige vanskelighetsgrader underveis slik at timen passer for alle!

  • Kondis med mage/rygg

    Morsom og energifylt kondisjonstrening med enkle trinnsammensetninger på 30 min. Deretter 30 min. styrketrening med fokus på mage-rygg muskulaturen.

    Denne timen er absolutt for alle som liker å kombinere kondisjon- og styrketrening.

    Intensitet velger du selv og denne timen kan passe godt til deg som er nybegynner. Begyn gjerne på det letteste nivå og øk etterhvert når du kjenner at formen forbedrer seg!

    DSC 3279

  • Kondismix med tabata

    En høyenergisk kondistime kombinert med tabata styrketrening! 
     
    Her vil du oppleve god variasjon i forhold til musikk- og øvelsesutvalg. Timen er bygd opp på intervallprinsipp med 2 kondisjonslåter etterfølgt av 4 min tabata styrke. I løpet av tabata toppen jobber vi i 20 sekunder og får hvile i 10 sekunder.  Alt i alt 5 topper og 10 styrkeøvelser

    Fantastisk jobbetime som bør oppleves!!

  • Pilates-Yoga

    Denne timen kombinerer Pilates og Yoga øvelser.
    Vi har fokus på å øke styrke, smidighet, balanse, konsentrasjon og kroppsbevisthet. Øvelsene er skånsomme, rolige og kontrollerte.

    Under Pilates øvelsene vil du styrke ryggen ved å trene kjernemuskulaturen. Du blir bevist på holdning og stabilitet i kjernen.
    Under Yoga øvelsene vil du øke smidighet. Du holder en stilling mens du puster dypt og rolig. Rolig pust brukes i utførelse av stillingene for å roe ned systemet og nedsette stress.

    Vi jobber på matte i stående, sittende, ryggliggende, sideliggende og mageliggende stillinger. Timen avsluttes med avspenning.

    Timen passer for alle og instruktøren veileder i forskjellige nivå. Du jobber på ditt eget tempo og nivå. 

    Få fokus vekk fra den travle hverdagen og redusere stress!

  • Puls

    30 minutter med kondisjon gjennom øvelser til musikk.

     

  • Pump

    En ren styrketime. Funksjonelle og tradisjonelle styrkeøvelser; knebøy, markløft, benkpress, roing, bicepscurl osv. Vi benytter både stang, manualer og skiver.

    For å oppnå best effekt av styrketreningen benytter vi oss av variasjon i tempo, antall repitisjoner og belastning under utfølelsen av øvelsen.

    Denne timen passer for alle, om du er utrent, trent, overvektig, ung, gammel… Du får utrolig bra resultater og vil merke at du raskt blir sterkere.

    Kom å bli STERK!! :)

    rasterk2

  • Slynge - TRX

    Trening i slynge er en effektiv måte å få tak i den dype kjernemuskulaturen.  Vi kjører både KRAFT og LETT timer.
    Begge timer
    fokuserer på forskjellige styrkeøvelser for hele kroppen i slynge i tillegg til noen kondisjonsøvelser.
    Instabilitet i slyngen gjør at den dype kjernemuskulaturen blir aktivert på en effektiv måte mens du trener styrke, balanse og koordinasjon. Musklene og det sansemotoriske systemet får en større utfordring sammenlignet med styrketrening i apparater eller trening uten slynge der bevegelsesbanen er låst.

    LETT timen
    er en roligere utgave av KRAFT timen.

    Timene er lagt opp med få deltagere slik at alle får god oppfølging av instuktøren underveis. Mulighet for å trene lett eller tungt (nivå) justeres både i måten man utfører øvelsen og ved justering av slyngen, noe alle deltagere får hjelp med!

    slynge
  • Step-Styrke

    Effektiv kondisjonstrening på stepkasser. Enkle øvelser med lette kombinasjoner.

    Timen er bygd opp som intervalltrening med tre topper og inkluderer styrke- og balansetrening.

  • StyrkeMix

    En rullering av forskjellige styrketimer fra uke til uke. Timen varer 45 min. og har høy intensitet.

    Enkle og funksjonelle styrke- og kondisøvelser. En time for de som ønsker å presse seg, få god utbytte av treningen og øke styrke og kondis!
    Vi rullerer mellom følgende timer: Crossfit, Tabata, Styrkesirkel og TRX Kraft. Dette gir en fantastisk variasjon i øvelsesutvalg og intensitet.

    NB!! Vi kjører lite eller ingen oppvarming på denne timen! Vi anbefaler at du varmer godt opp;  sykkel eller kondis kan benyttes før denne timen.


    strong2

  • Sykkel

    Dette er en treningsform som passer for de fleste om du er utrent eller godt trent fra før. Du bestemmer intensiteten ved å justere belastningen.

    Her kan vi tilby varierte timer og vi bruker forskjellige intervall modeller. Du får et godt kondisjonsutbytte, god beinstyrke og en økt forbrenning. Samtidig er det en skånsom treningsform for de fleste.

    Timene har varighet fra 30 min. til 60 min.
    Vi tilbyr også kombitimen sykkel 30 min./ styrke 30 min. Flott time for de som vil kombinere sykling og styrketrening.

     

  • Trimmen

    Saltrening i gruppe for de som er over 60 år. Trimmen foregår på tirsdager og torsdager kl. 1000-1100.

    Treningen har fokus på kondisjon gjennom øvelser til musikk og styrke gjennom funksjonelle øvelser. Balansetrening og smidighet er også prioritert på denne timen. Timen er lagt opp på forskjellige nivå slik at alle klarer å henge med og instruktøren gir alternative øvelser dersom deltageren har behov for det.

    Vi spanderer kaffe etter timen! 
    .

    IMG 1289

  • ZUMBA

    En dansetime inspirert av de mest populære latinodansene som cumbia, salsa, samba og merengue.

    Fengende rytmer kombinert med morsomme og lettlærte dansetrinn gjør timen både energirik og variert.

     DSC 5118

Åpningstider

Mandag      0700 - 2100
Tirsdag     0630 - 2100
Onsdag     0700 - 2100
Torsdag     0630 - 2100
Fredag     0700 - 2000
Lørdag     1000 - 1600
Søndag     1100 - 1700

Følg denne linken for fullstendig oversikt over åpningstider.

Kontaktinformasjon

Treningssenteret Frisk
Storgata 133
2390 Moelv

Telefon: 41 16 30 66

post@friskmoelv.no